Beredskaber

Software til små og store beredskaber med forskelligartede behov

Alle størrelser og opsætninger

Vi servicerer både små og store beredskaber, med og uden en frivillig stab. I får et system, der er sammensat ud fra jeres behov - med eller uden indberetning til Beredskabsstyrelsen. Overordnet set kan I blandt andet vælge følgende funktionaliteter:

  • ODIN-rapporter med indberetning til BRS
  • Lønberegning på baggrund af mandskabsdata fra rapporter
  • Kortvisning og/eller grafisk statistik over udrykninger
  • Krisestyring og hændelseshåndtering med mulighed for samarbejde på tværs
  • Ressource- og uddannelsesadministration
  • Integration med andre systemer

 

ODIN-rapporter og lønberegning derudfra

Indberet ODIN-rapporter hurtigt til Beredskabsstyrelsen - med mulighed for at kræve godkendelse internt eller ej.

Med rapporterne i vores RMG C3 ODIN kan I lette administrationen ved at bruge lønberegneren, som automatisk kan udregne gældende mandskabstimer ud fra registrerede mandskabsdata på rapporterne. 

 

Operationelt og rapporteringsmæssigt visuelt overblik 

Opnå et visuelt overblik over jeres udrykninger med BeredskabsGIS - med integration til jeres disponeringssystem og mulighed for visning på kort sammen med ABA-planer, kontaktinformationer, køreruter, streetview og brandhane-placeringer med mere. Til daglig brug og risikobaseret dimensionering (RBD).

I kan få BeredskabsGIS med eller uden opkobling til vores RMG C3 ODIN-modul.

Bliv klogere på jeres udrykninger med RMG C3 Visualisering

Vil I også gøre data mere levende og forståelige? Så kan vi med Visualisering hjælpe jer med både at opnå et samlet overblik, men også dykke ned i detaljen med filtrerede grafer og tabeller. Direkte tilgængeligt i RMG C3, dynamisk opdateret.

Opnå et grafisk overblik - med diagrammer, tabeller og relevant filtrering - over blandt andet

  • Responstider
  • Udvikling i antal udrykninger
  • Fordeling på stationer
  • Tabeloversigt med filtrering over første meldings ordlyd

(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)

Zoom ind på detaljen

Med Visualisering kan I zoome ind på detaljen ved nemt at udvælge de udrykninger med længste responstider. Hermed kan I se udviklingen over tid samtidig med fordelingen ud fra første meldings ordlyd og station. I kan også udvælge andre elementer, såsom specifikke køretøjer, hvormed det bliver nemmere at opnå indblik og dermed udpege fremtidige fokusområder.

Dynamisk opdateret - direkte i RMG C3

Graferne vises ud fra jeres data i RMG C3 ODIN og vises og opdateres automatisk inde i C3.

Enkel krisestyring med samarbejde på tværs

Når krisen rammer gælder det om at være parat med det rigtige værktøj. Vi tilbyder enkel krisestyring, der giver et samlet overblik, og som kan bruges til større og mindre hændelser. Til indrapportering fra marken med computer, smartphone eller tablet - tilpasset det enkelte device - med mulighed for intelligent tovejskommunikation over flere kanaler.

Registrér hurtigt hændelser i én eller flere logs og send automatisk besked til de rette. Benyt præ-konfigurerede tjeklister til at sikre, at mandskabet når igennem de rigtige opgaver, med mulighed for ad hoc tilvalg og fravalg af kontroller.

  • Saml kommunernes logs og kombinér eventuelt med én eller flere interne logs.
  • Kombinér beredskabsplanerne i ét system med mulighed for individuelle beredskabsplaner for den enkelte samarbejdspartner.
  • Implementering hos den enkelte kommune eller anden partner foregår smertefrit og kræver ingen eller minimal uddannelse, og ved deling på tværs opnår de enkelte spillere en større læring og erfaring.
  • Benyt muligheden for automatisering, så fx den øverste ledelse hos samarbejdspartnere bliver informeret rettidigt.
  • Rollebaseret adgang giver mulighed for niveaudeling af tilgange, så fx nogle kun har læseadgang, mens andre kan administrere hændelsestyper og/eller prædefinerede kontroller.

 

(Egen-)administration af personaledata og mundering

I kan også få hjælp til fx munderings- og uddannelsesadministration, så I i tide kan bestille de nødvendige udstyrsstørrelser og holde styr på kursusdeltagelse, og I kan endda centralt modtage besked, når en uddannelse eller kørekort nærmer sig udløb. Personale kan selv tilgå og opdatere egne stamdata.

 

Del opdateret information

Vis jeres procedurebeskrivelser og kontaktoplysninger, og giv medarbejderne nem adgang til at vedligeholde deres egne kontaktoplysninger, såsom mail og telefonnumre.

 

Integration med andre systemer

Vi gør en dyd ud af at kunne integrere bedst muligt med andre systemer, som eksempelvis:

  • På vores stationsskærme kan frivillige brandfolk tjekke ind via deres pagere.
  • Vi validerer jeres ODIN-rapporter og sender dem til Beredskabsstyrelsen.
  • Vores GIS-kort kan kombinere visning af køretøjer med brandhaneplaceringer, beredskabsplaner, nøglebokse, værdiredningsplaner og meget andet.
  • Vi kan sende både kommunikation ud og modtage det i systemet til eksterne former, såsom mails, SMS'er.
  • I kan gennem systemet modtage og afsende information til andre systemer, fx i forbindelse med gennemgang af udstyr og alarmer.

 

Sammensæt ud fra jeres behov

Vores system er af typen SaaS - Software as a Service, som på godt dansk betyder, at vi står for hostingen, og at I slipper for at skulle installere specifik software eller stå for serveradministration. I kan tilvælge præcis de moduler, der giver mening for jer. Vi hjælper jer naturligvis godt i gang med opsætning og implementering.

Løsningseksempel: Beredskab 4K

(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)

Beredskab 4K har været så venlige at lade os vise lidt rundt på deres platform. De har adgang til overblik, kortvisning over udrykninger og beredskabsrapportering - og krisestyring for deres ejerkommuner. Blandt andet!

Løsninger til jeres behov

Har I behov for krisestyring, ODIN-integration og ressourceadminstration? Eller skal I have en anden kombination? Vi kan sammensætte en løsning til jeres behov.

ODIN-integration, GIS og Hændelser

Overblik og indberetning af udrykninger til ODIN. Registrér og håndtér hændelser

RMG C3 ODIN

Indberetningsmodulet benytter integration med jeres disponeringssystem, samler data, og gør det nemt.

  • RMG C3 ODIN henter og validerer data fra Beredskabsstyrelsen, så data udfyldes automatisk.
  • Gem som kladde eller send direkte ind til ODIN.
  • Klik direkte til rapporten for den enkelte indsats.
  • Alle oplysninger gemmes i RMG C3, og du kan nemt udskrive en kvalitetsrapport for en given periode. 
  • Få adgang til statistik til brug for jeres risikobaserede dimensionering og andre formål.
BeredskabsGIS

Designet specifikt til beredskaber. Overblik over udrykninger, indsatsplaner m.m. – med streetview, visning og direkte redigering af relevant info - fx vandforsyning, nøglebokse og meget andet. Med eller uden opkobling til vores ODIN-modul – også til jeres risikobaserede dimensionering (RBD).

Prædefinerede geokodede adresser giver hurtig tilgang til at definere områder og tilføje egne data.

  • Opkobling til beredskabets grunddatamodel.
  • Relevante data-lag kan udvælges til visning af fx værdiredningsplaner, kontaktlister, indsatsplaner m.v.
  • Mulighed for berigelse med egne data, fx billeder af nøglebokse, beredskabsplaner osv., som alle kan vælges til eller fra i visningen.
Visualisering

RMG C3 Visualisering giver jer overblik med nem filtrering - indlejret i dashboards

For beredskaber:

  • Responstider
  • Udvikling i antal udrykninger
  • Fordeling på stationer
  • Tabeloversigt med filtrering over første meldings ordlyd

For andre moduler - eksempler:

  • udvikling i antal og omkostning ved tingskader og arbejdsskader,
  • antal krænkelser og alvorlighedsgrad fordelt på områder,
  • samt fordelingen af hændelsesregistreringer.
Service Management Hændelser

Modul til at rapportere, håndtere og opfølge på alle typer af hændelser, uheld, afvigelser eller anbefalinger. I får let adgang til aftalte procedure- og arbejdsgangsbeskrivelser.

  • Effektiv sagsbehandling, der er let og overskuelig.
  • Sikrer de forskellige arbejdsgange og processer, som du finder nødvendige.
  • Oplysninger skal kun tastes én gang på hver enkelt sag.
  • Håndtering kan varetages af forskellige afdelinger – alt efter behovet for information og handlinger.
  • Et centralt overblik og gode værktøjer til at håndtere de indtastede informationer.

Krisestyring

Bevar overblikket, følg op på udviklingen og kommunikér

MANAGEMENT DASHBOARD

Gør det muligt på samme tid at overvåge og arbejde på flere niveauer af information vedrørende en given situation. 

  • Fuldt overblik over hændelsen på ét skærmbillede.
  • Mulighed for flere niveauer af dashboard på samme skærm.
  • Med RMG C3 Management Dashboard får I et større overblik over hændelserne og dermed hjælp til at sikre driften.
  • Giver ledelsen det fulde overblik, så de har det rigtige beslutningsgrundlag.
MASS COMMUNICATION

Skab hurtig kontakt ved krisesituationer eller planlagte begivenheder.

Information - Alarmering - Evakuering - Mobile medarbejdere. 

  • Skaber hurtigt kontakt, når det betyder mest.
  • Løser udfordringen med at udsende mange SMS eller mails i disse situationer og den efterfølgende behandling af de indkommende svar.
  • Svar håndteres på en intelligent måde således, at den videre behandling gøres nem og overskuelig.
  • Bestem selv, hvordan kommunikationen skal foregå – én- eller tovejskommunikation - med eller uden respons på den udsendte information.

Vi har over 20 lokale telefonnumre registreret over hele verden for at sikre modtagelse og afsendelse af svar ved brug af telefoni.

Konferencekald

Få et fælles grundlag for beslutninger ved hurtig samling af relevante personer.

Statusmøde - Krisesituation - Ad hoc direktions- og bestyrelsesmøde – Projektmøde – Informationsmøde.

  • Ideelt system til krisegrupper, direktioner og bestyrelser, hvor det er vigtigt, at de ansvarlige personer er informeret og involveret.
  • RMG C3 sikrer kontakt ved kontinuerligt at ringe på personernes telefoner, indtil der opnås kontakt – uanset hvor i verden personerne befinder sig.
  • Deltagerne sikres hurtig fælles forståelse af situationen og dermed fælles beslutningsgrundlag.
  • Med den automatiske log registreres mødet samt alle beslutninger taget i den forbindelse til dokumentation.

Ressourceadministration og serviceopgaver

Administration af fx mundering og uddannelse, samt udførelse af serviceopgaver.

Bestil i tide de nødvendige udstyrsstørrelser og hold styr på kursusdeltagelse. Modtag centralt besked, når en uddannelse eller kørekort nærmer sig udløb. Hold styr på udførte serviceopgaver udført af jer eller en ekstern partner.

Asset Management

Hér får I et dynamisk modul, der følger jeres behov for styring og kontrol af aktiver.

Alle typer af aktiver kan administreres – fx personer, biler, udstyr, bygninger, uddannelse, funktioner mv – men også sammenhænge mellem mennesker og ting, så mulighederne er mange.

Modulet opsættes med de ønskede aktivtyper, så man opnår det optimale udgangspunkt for den fremadrettede administration. Opnå overblik gennem registrering af sammenhænge og automatiske notifikationer, når fx en medarbejder registreres som deltager på et kursus.

Serviceopgave

I får i RMG C3 en nem registrering og håndtering af både planlagte og ad hoc serviceopgaver – udført af både interne og eksterne aktører.

Serviceopgaverne kan automatisk tilføjes fra andre systemer, fx disponeringssystemer, eller andre systemer med en åben API-struktur.

Det er således muligt at arbejde videre med disse opgaver i RMG C3 samt registrere manglende udførsel eller opfølgning.