Vi skræddersyr modulsammensætninger og processer, så de passer til jeres organisation og behov. Følgende er eksempler til inspiration. Tag en snak med en af vores specialister for at se, hvor vi bedst kan hjælpe jer.
Når krisen opstår, så er det ikke nok at have en støvet manual, der beskriver, hvordan man forventes at agere de næste timer og dage.
Kriser og hændelser kan indbefatte større og mindre scenarier. Det kan være en mediestorm, der skal håndteres, produktionsstop, brand, personskade, nedbrud af dataløsning og meget andet.
Der er mere i en beredskabsplan end en oversigt over flugtveje og evakueringsplan. En beredskabsplan dækker mere bredt. En beredskabsplan forhindrer ikke uheld eller katastrofer, men sikrer, at organisationen som helhed - dvs. både ledelse og medarbejdere - er forberedt på at håndtere en krisesituation. Både som virksomhed, forsyningsvirksomhed, kommune m.m. I offentligt og privat regi.
En veludformet beredskabsplan kan også inkludere en plan for fortsat drift: At man kan køre forretningen eller organisationen fornuftigt videre trods alvorlige indre eller ydre påvirkninger. At man håndterer verserende udfordringer samtidig med, at man stadig bibeholder en fornuftig drift af organisationens andre opgaver.
Plan for fortsat drift og beredskabsplaner er en del af kompetent risikostyring.
Med vores løsning får ledelse og andre nøglepersoner hurtigt og effektivt adgang til den opdaterede, vitale information, som er nødvendig for at løse situationen. Samtidigt får relevante funktioner adgang til at udføre påkrævede tiltag, så organisationen så hurtigt som muligt kan vende tilbage til normal operation og drift.
I får med vores MANAGEMENT DASHBOARD et overskueligt overblik med nem tilgang til al relevant information, hvor I samtidig kan følge op på hændelsen eller krisen.
Vi opsætter i samarbejde dén eller de beredskabsplaner og plan for fortsat drift, som giver mening i jeres tilfælde. Vi bistår med behovsafdækning og risikoanalyse.
For i sandhed at øge jeres interne beredskab og samarbejder med eksterne parter, tilråder vi kraftigt at indøve relevante scenarier og håndtering af hændelser. Se fx vores case om Carlsberg, der både nationalt og internationalt var beredt på Corona-krisen, fordi de netop har fået krisehåndtering ind på rygraden gennem løbende håndteringer og øvelser.
En øvelse i stor skala kan være bedst, men mindre kan ofte også gøre det. Gør som minimum et mentalt arbejde med regelmæssigt at gennemgå planens elementer. Med fokus på at udpege huller, men også at holde planen operationel og forståelig. Uddan personale så vidt muligt og genopfrisk løbende de vigtigste elementer. Hav de væsentligste pointer overskueligt beskrevet og nemt tilgængelige.
Planer bliver bedre af at møde virkeligheden, og de bliver nemmere at følge, hvis man rent faktisk har trænet dem. Inden krisen kradser, eller ulykken rammer.
Gør det muligt på samme tid at overvåge og arbejde på flere niveauer af information vedrørende en given situation.
Lever jeres eksisterende bygninger op til den krævede brandsikkerhed? Opfylder jeres drift, kontrol og vedligehold kravene i BR-18?
Vil I gøre det så enkelt som muligt at holde styr på DKV-kravene - med jeres eksisterende ressourcer?
Vi tager afsæt i jeres virkelighed for at sikre, at I reelt lever op til kravene, og at der ikke er tale om kvitterings-gymnastik. Vi samler alle oplysningerne i et fyldestgørende, og alligevel enkelt, centralt overblik.
(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)
Vi har den målsætning at gøre det så enkelt som muligt ude i den spidse ende rent faktisk at følge lovgivningen. At gøre det så let og overskueligt som muligt at holde styr på, hvor der er udeståender. Med en minimal, men alligevel fyldestgørende indsats. Uden at dyrke meningsløs kvitterings-gymnastik.
Vil du høre nærmere, så ring endelig eller brug vores kontaktformular. Vi giver gerne en kop uforpligtende kaffe.
Til direktion, bestyrelse, indsatsgruppe, medarbejdere og eksterne. På tværs eller afgrænset.
Med RMG C3 får I adgang til intelligent tovejskommunikation, hvor medarbejdere og andre parter kan give velordnet og overskueligt input, eller I kan advisere bredt eller målrettet om opståede hændelser.
Giver ledelse og andre nøglepersoner hurtig og effektiv adgang til vital information, som er nødvendig for at løse en krise eller mere dagligdags situation.
RMG C3 hjælper ledelsen med at arbejde sig systematisk gennem en specifik situation. Løser behovet for at blive opdateret med tilstrækkelig information for igen at være klar til at kommunikere, til at lede og til at kontrollere.
Få et fælles grundlag for beslutninger ved hurtig samling af relevante personer.
Statusmøde - Krisesituation - Ad hoc direktions- og bestyrelsesmøde – Projektmøde – Informationsmøde.
Skab hurtig kontakt ved krisesituationer eller planlagte begivenheder.
Information - Alarmering - Evakuering - Mobile medarbejdere.
Vi har over 20 lokale telefonnumre registreret over hele verden for at sikre modtagelse og afsendelse af svar ved brug af telefoni.
Hurtig og automatisk udsendelse af information til ansatte, studerende og samarbejdspartnere
på uddannelsesinstitutioner med én eller flere lokationer. Til kriser, alvorlige hændelser og tekniske alarmer.
Når det at få kontakt pludselig betyder alt.
RMG C3 Proof of Life (POL) er det ideelle system til risk managers og krisegrupper i situationer, hvor det er vigtigt at få livstegn fra medarbejdere.
Vi har over 20 lokale telefonnumre registreret rundt om i verden til at sikre modtagelse og afsendelse af svar ved brug af telefoni.
Brug RMG C3 som et intranet og dermed som et aktivt led i videndelingen i dagligdagen. Særligt i komplekse organisationer kan det være givtigt at implementere et intranet i stedet for deling af information via e-mail eller analoge opslagstavler.
I al sin enkelthed bliver det gjort nemmere for medarbejdere at tilgå og dele information på tværs af afdelinger. De kan dermed spare tid og ressourcer på at finde det, som de skal bruge.
Anvendelse af intranet spænder over mange forskellige brugssituationer. Det kan være upload at et dokument, men det kan også være forslag af et nyt initiativ, som brugere gennem intranettet har adgang til at diskutere og give input til i højere grad end andre kanaler.
Kan også bruges i en mere social sammenhæng, hvor aktiviteterne, der omkredser arbejdspladsen, bliver inddraget.
Gør det muligt på samme tid at overvåge og arbejde på flere niveauer af information vedrørende en given situation.
I kan med vores moduler få en enkel og logisk opbygning, der tilpasses jeres ønsker. Med brugervenlig funktionalitet såsom at kunne trække dokumentation og mails direkte over på en igangværende sag.
I kan selv tilføje og skræddersy indtastningsmuligheder, så I får registreret skaderne ud fra jeres behov og fokusområder.
De enkelte logins kan deles op i forskellige roller og organisatoriske adgange. I har mulighed for at registrere sager både centralt og decentralt ude i den enkelte vuggestue eller lignende, alt efter jeres situation og opsætning. På centralt hold kan I få adgang til alle data, decentralt kan man få adgang til et udsnit af data.
I har på centralt hold fuld adgang til jeres skadesdata og kan dermed bruge statistiske værktøjer til at blive klogere på jeres skader, udpege indsatsområder og identificere udsatte steder. Eksterne parter kan om ønsket også få adgang til at adminstrere eller blot tilgå udvalgte områder.
Send nemt skadesrapporter til EASY og se hurtigt, hvilke skader, der endnu ikke er blevet indsendt. Sager kan også sendes til andre eksterne parter, såsom mæglere, og andre kan også få særskilt, begrænset login.
Send automatiske adviseringer pr. mail til relevante parter. Både i forbindelse med skader, men også i relation til at håndtere en voldshændelse, hvor det kan være nødvendigt med hurtigt respons for at defuse bedst muligt og holde skaden på et minimum.
Vi kan også forbinde med andre, interne eller eksterne systemer. Både ved implementering, men også løbende.
Undgå mørketal ved at muliggøre en så enkel, men alligevel fyldestgørende registrering som muligt, så alle hændelser indsamles centralt. Med vores Voldshændelser & Krænkelser kan også mindre hændelser indrapporteres løbende, da registreringen kan foretages anonymt, og er tilpas enkel ift. fx registrering i EASY.
Identificér udsatte områder. Hvor foregår der mest hærværk? Hvilke steder registreres flest køretøjsskader? Hvor forekommer de mest omkostningstunge skader? Med kortvisningen over tingsskader, såsom hærværk, bliver det nemmere at målrette indsatsen, hvor det batter mest.
På det dynamiske kort kan I sammen med skaderne få vist placering af skoler, plejehjem, alarmcentraler m.m., kontaktinformationer og indsatsplaner for de forskellige lokationer. Samt placering af tv-overvågning og andre anlæg.
Hurtig, let og enkel måde at administrere forsikringsskader og/eller arbejdsskader.
Giver mulighed for registrering af krænkelser, voldshandlinger - både verbalt og fysisk - eller interne hændelser.
Målret indsatsen og forebyg bedre med ForsikringsGIS.
Identificér udsatte områder. Hvor foregår der mest hærværk? Hvilke steder registreres flest køretøjsskader? Hvor forekommer de mest omkostningstunge skader?
På det dynamiske kort kan I sammen med skaderne få vist placering af skoler, plejehjem, alarmcentraler m.m., kontaktinformationer og indsatsplaner for de forskellige lokationer. Samt placering af tv-overvågning og andre anlæg.
Forsikringsskaderne anmeldes i RMG C3. Ved tilføjelse af ForsikringsGIS får I et geografisk overblik over de lokationer, der fylder mest i skadesbilledet, og dermed får den centrale ledelse det optimale beslutningsgrundlag for, hvor det er vigtigst at sætte ind.
Med kortvisningsmodulet kan I vælge data-lag til og fra, så fx hærværk kan separeres fra bilskader, og I kan klikke direkte videre til den enkelte anmeldelse eller de tilknyttede kontaktinformationer, indsatsplaner m.m. Alarm- og vagtpatruljer kan få vist tegninger, nødvendige kontaktoplysninger osv., hvilket vil gøre deres indsats mere effektiv.
Med det geografiske overblik samles tingskader, lokationer og yderligere information på samme kort. Hermed får I et velfunderet beslutningsgrundlag for fremtidige forebyggende indsatser, såsom opsætning af kameraer og alarmer, yderligere SSP-samarbejde, patruljering og andre tiltag.
RMG C3 Krisestyring håndterer al den fornødne kommunikation for jer i forbindelse med en krise eller alvorlig hændelse. Hold alle jeres relevante interessenter - på tværs af organisationen - i loopet med automatiske telefonopkald, SMS'er, emails og app notifikationer. Til alle i organisationen eller til udvalgte grupper/individer. I hjælpes til sammenhængskraft, når krisen kradser - selv som en større eller kompleks organisation.
I får et moderne og enkelt interface, der sikrer jer en intuitiv brugeroplevelse, og platformen er under løbende udvikling. Det bliver enklere for jer at gøre opmærksom på og arbejde med en hændelse, så jeres brugere kan være selvkørende med et minimalt niveau af introduktion - fra dag ét.
(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)
Når krisen rammer gælder det om at være parat med det rigtige værktøj. Vi tilbyder enkel krisestyring, der giver et samlet overblik, og som kan bruges til større og mindre hændelser. Til indrapportering fra marken med computer, smartphone eller tablet - tilpasset det enkelte device - med mulighed for intelligent tovejskommunikation over flere kanaler.
Tryk hurtigt på knappen og send automatisk information til de rette med en præ-konfigurerede type eller med en fleksibel opsætning afhængigt af behov.
I kan tilføje prædefinerede opgaver afhængigt af hændelsestype for at sikre jer, at I får udført de relevante kontroller og opgaver i forbindelse med hændelser og kriser af et generelt format. Med mulighed for at tilføje yderligere ad hoc-opgaver, men også at fravælge prædefinerede opgaver, som ikke viser sig at være relevante i den specifikke situation.
Giv læseadgang til dem, der skal bruge det, og lad andre stå for aktivering, opsætning og arkivering af hændelser med den rollebaserede adgang, som vi giver mulighed for.
Vi understøtter krise- og hændelseshåndteringen i flere, store og internationale virksomheder. Blandt andet er vi at finde i Carlsberg, der netop har haft stor gavn af at bruge krisestyringen på tværs af lande- og kulturbarrierer og vertikalt i organisationen. Vi har også flere flyselskaber, der med vores RMG C3 tager hånd om incidents.
Vi og vores software understøtter beredskaberne til både håndtering af kriser og dagligt arbejde, og mange kommuner og beredskaber bruger netop vores krisestyringsløsninger til at understøtte både samarbejde imellem organisationerne og internt. Det giver mulighed for et samlet overblik og læring på tværs.
I får et intuitivt system, som kræver minimalt i opsætning, og brugerne er selvkørende fra dag ét til hurtig hændelsesregistrering og adgang til relevante supportdokumenter.
Som uddannelsesinstitution har man ofte et noget andet behov for at kunne ramme mere løst tilknyttede personer, og der kan oftere være mange personer samlet ét sted. Hér kan vi hjælpe med daglig håndtering af tekniske alarmer til relevant personel, advisering om mindre hændelser til alle studerende eller mindre grupper og lignende, men vi understøtter også håndtering af deciderede kriser, såsom mediehåndtering og trusler.
Vi har mulighed for at sende information og modtage indkommende data på flere kanaler - som er separat fra jeres andre it-systemer, og dermed øger jeres robusthed. Samtidig kan I på denne måde indsamle respons og anden information i et samlet overblik.
Gør det muligt på samme tid at overvåge og arbejde på flere niveauer af information vedrørende en given situation.
Modul til at rapportere, håndtere og opfølge på alle typer af hændelser, uheld, afvigelser eller anbefalinger. I får let adgang til aftalte procedure- og arbejdsgangsbeskrivelser.
Få et fælles grundlag for beslutninger ved hurtig samling af relevante personer.
Statusmøde - Krisesituation - Ad hoc direktions- og bestyrelsesmøde – Projektmøde – Informationsmøde.
Skab hurtig kontakt ved krisesituationer eller planlagte begivenheder.
Information - Alarmering - Evakuering - Mobile medarbejdere.
Vi har over 20 lokale telefonnumre registreret over hele verden for at sikre modtagelse og afsendelse af svar ved brug af telefoni.
Understøtter data og informationer, der kommer ind via disponeringssystemer, og gennem opsætning løse opgaver automatisk.
Når der er brug for import og eksport af data til og fra andre systemer og til at få data vist på en let og intuitiv måde.
Kan opsættes, så oversigt vises på storskærm og endda vises med ”Breaking News”, når det er nødvendigt for at skabe særlig opmærksomhed.
Modul til at rapportere, håndtere og opfølge på alle typer af hændelser, uheld, afvigelser eller anbefalinger. I får let adgang til aftalte procedure- og arbejdsgangsbeskrivelser.
Prædefinerede geokodede adresser giver hurtig tilgang til at definere områder og tilføje egne data.
Få et fælles grundlag for beslutninger ved hurtig samling af relevante personer.
Statusmøde - Krisesituation - Ad hoc direktions- og bestyrelsesmøde – Projektmøde – Informationsmøde.
Skab hurtig kontakt ved krisesituationer eller planlagte begivenheder.
Information - Alarmering - Evakuering - Mobile medarbejdere.
Vi har over 20 lokale telefonnumre registreret over hele verden for at sikre modtagelse og afsendelse af svar ved brug af telefoni.
SaaS står for Software as a Service og betyder kort og godt, at I nemt kan tilgå vores software over internettet. I kan bruge en almindelig browser, og I har også mulighed for at tilgå systemet via en smartphone eller tablet. Dermed slipper I for at installere og opdatere programmer og vedligeholde en server.
Vi tilbyder individuel sammensætning og eventuelt skræddersyning af vores moduler, så I får de moduler, der passer til jeres behov, uden at skulle købe et stort system, hvor I kun bruger 10% af systemet. Det gør det billigere og mere overskueligt for jer. Der er mulighed for selv at konfigurere opsætning i vid udstrækning.
Vi tilbyder en bred palette af moduler og funktionaliteter, som vi har samlet i et system med én indgang - i vores softwareplatform. Systemet kan snakke sammen med andre systemer om nødvendigt, og I kan nemt modtage notifikationer og informationer via mail. Vores softwareplatform er designet til at være fleksibel og kan tilpasses jeres specifikke behov. Hvis I har brug for yderligere information, er I velkomne til at kontakte os.
Vores afsæt og baggrund er en risikostyringstankegang: Man bør forberede sig på de hændelser, der er i krydset mellem konsekvens og risiko. Det er vigtigt at have en afvejet risikostyring, hvor man tager de rette risici. Vi hjælper vores kunder med at navigere gennem de unormale forhold, der er foran dem. Ved at anvende de rigtige navigationssystemer er chancen størst for, at det lykkes.
Nogle risici kan man ikke undgå, mens man med andre kan afbøde eller reducere effekterne. Fx kan man reducere omfanget af tingskader og arbejdsskader, hvis man véd, hvor man skal sætte ind. Og at man bør sætte ind. Hér er troværdige og brugbare skadesdata en nødvendighed, som indsamles effektivt ved sagsbehandlingen.
FORSIKRING & ARBEJDSSKADER
En krise - eller alvorlig hændelse/situation - er en manifestering af en risiko med muligt stor konsekvens. For at navigere bedst muligt igennem kriser bør man som organisation allerede være beredt inden krisen, hvis man gerne vil kunne operere hurtigst muligt - og overleve krisen bedst muligt. Derfor kan vi klart anbefale etablering af en decideret krisestab med aktører fra forskellige steder i organisationen.
Krisestaben bør bedst muligt kunne tage beslutninger, kommunikere og kontrollere nødvendige tiltag - og dermed udføre kvalificeret krisestyring. I værktøjskassen bør staben have software, der letter arbejdet, så usikkerheder mindskes gennem intelligent kommunikation og distribuering af information.
MANAGEMENT DASHBOARD
MASS COMMUNICATION