Kriser er en større eller mindre del af dagligdagen for alle organisationer. Også før, under og efter covid-19 byder omverdenen og den interne verden på kriser og alvorlige hændelser i hverdagen. Hvordan håndterer du bedst større og mindre omvæltninger?
Kriser er en større eller mindre del af dagligdagen for alle organisationer. Også før, under og efter covid-19 byder omverdenen og den interne verden på kriser og alvorlige hændelser til hverdagen. Det være sig mediehåndtering, tab af nøglemedarbejdere, ny konkurrent på markedet, leverancemangel eller meget andet – samtidig med, at der også er en drift, der skal passes.
Der er en drift, der skal passes, samtidig med, at du skal håndtere større og mindre afvigelser. Ressourcer skal allokeres bedst muligt, og beslutninger skal træffes hurtigt, men alligevel på et tilpas oplyst grundlag. Det hele foregår hurtigt, under usikkerhed, og dine beslutninger – eller mangel på samme – har stor betydning for jeres fremtid.
Det er naturligt at fokusere snævert på de forhåndenværende problematikker. For ledere og medarbejdere. Men som leder er det essentielt at kunne trække sig op i helikopterperspektiv. Både for at bedre se helheden i et nuværende billede, men også for i højere grad at kunne se mulighederne i krisen. Kan man fx profitere ved at gå efter et nyt marked, giver krisen læring såsom profitabelt hjemmearbejde, åbner døren sig for nye leverandører eller andet?
Samler I data ind på tværs af organisationen på enkel og overskuelig vis, og uddelegerer du og den øvrige ledelse beslutningerne ud i de enkelte afdelinger – så dem, der er tættest på en problemstilling, også involveres i både udførelse, beslutninger og tilbagerapportering? Man løfter som bekendt bedre i flok – som en samlet helhed, der består af kompetente individer, der får lov til at bidrage bedst muligt. Hjælp dine medspillere med at deltage i kampen.
Vi har specialiseret os i at understøtte indsamling af data ved siden af de traditionelle systemer, så man nemt og hurtigt ude i den spidse ende kan bidrage til at gøre den centrale ledelse så klog som mulig. I et samlet system, der giver både overblik og indblik. Det synes vi giver både en systemmæssig resiliens og en fornuftig samling på trådene. Indsamlingen kan I supplere med intelligent massekommunikation, der både kan advisere udad, men også tage imod tilbagemeldinger indad på struktureret vis. Til virtuelle war room-møder kan vores konferencekaldsfunktionalitet nemt samle de rigtige interessenter på de rette kommunikationskanaler.
Med RMG C3 Service Management får I hjælp til at rapportere, håndtere og opfølge på alle typer af hændelser, uheld, afvigelser og anbefalinger. I får let adgang til aftalte procedure- og arbejdsgangsbeskrivelser.
Skab hurtig kontakt ved krisesituationer eller planlagte begivenheder.
Information - Alarmering - Evakuering - Mobile medarbejdere.
Gør det muligt - på samme tid - at overvåge og arbejde på flere niveauer af information i en given situation.
Få et fælles grundlag for beslutninger ved hurtig samling af relevante personer.
Statusmøde - Krisesituation - Ad hoc direktions- og bestyrelsesmøde – Projektmøde – Informationsmøde.